Saturday, June 30, 2012

Kelkáposzta saláta sült csirkecombbal

Újra Péter leírásából kellett összeállítanom egy receptet: Ausztriában evett anno egy egyszerű tejföles kelkáposzta salátát, ami nekem viszont az elmondásából túl egyszerűnek tűnt, ezért az interneten talált többé-kevésbé hasonló receptekre építve kiegészítettem a salátaöntetet köménnyel, mustárral és citromlével. A citrom és tejföl savanyúságának ellensúlyozására pedig egy kis mézet adtam hozzá.

Így készült:

Hozzávalók:
1 fej kelkáposzta
1 teáskanál só
1 teáskanál őrölt kömény
frissen őrölt feketebors
2 dl tejföl
1,5 evőkanál mustár (elvben dijoni, de én nem vagyok oda érte, így egyszerű sárga mustárt használtam)
fél citrom leve

1/2 teáskanál méz (következőkor többet használok)

Elkészítés: A megtisztitott káposztát vékony csíkokra vágjuk v. lesarvaljuk, megsózva fél óráig állni hagyjuk. Közben elkészítjük az öntetet: a tejfölet a mézzel, mustárral és citromlével simára keverjük, feketeborssal és őrölt köménnyel ízesítjük. A káposztát alaposan kinyomkodjuk majd hozzákeverjük a salátaöntetet. Hűtőben 2-3 óráig állni hagyjuk, majd sült és krumplipüré mellé tálaljuk. Köménnyel párolt csirkecomb mellé príma vacsora volt.

A csirke így készült: a sózott, borsozott csirkecombokat kis olívaolajban elősütöttem (2-2 perc mindkét oldalukon), 1 teáskanál köményt szórtam rá, majd nyakon loccsintottam 1,5 dl száraz fehérborral, és fedő alatt kb. 20 perc alatt készre pároltam. A fedőt levéve, amikor már kellően elfőtte a levét, a combokat nagyon enyhén megpirítottam.

No comments:

Post a Comment