Saturday, June 16, 2012

Fodros kel "quiche"

Hát ez bizony hamis "quiche" - a tésztát ugyanis hanyagoltam (a tölteléket amúgy is jobban szeretem, ezen felül kinek hiányzik az a sok vaj?).

A fodros kellel gyakorlatilag most barátkozom: levest főztem a minap belőle (receptje hamarosan következik), s ma úgy gondoltuk, kipróbálnánk egyszerűen vajasan, fokhagymásan, épp hogy megfonnyasztva tükörtojás mellé. De változott a terv, mert én (újra) felszabadultam az internetre, ahol felfedeztem egy vonzó quiche receptet, amit muszáj volt kipróbálnom. Csakhogy ismét hiba csúszott a számításba: tejszínem a hűtőben nem volt, Gruyere-em sem, így hát kezdődhetett a rögtönzés: tejszín helyett tejföl, Gruyere (Comte) helyett Cheddar, s ha már módosítunk a recepten, miért ne adhatnánk  hozzá egy kis hagymát is, és (mi mást?) provence-i fűszereket?

Az eredmény egészen tűrhető lett, bár a jövőben a következőket jó lesz megjegyezni: 1. egy fej fodros kel bőven elég hozzá (most kettőt használtam, így inkább tarte, mint quiche állaga lett), és 2. egy kis sonkát és mustárt is megbír (sőt egyenesen megköveteli).

Hozzávalók 4 személyre:

1 fej fodros kel
3 tojás
1,5 dl tejföl (vagy tejszín)
1,5 dl tej
15 deka Cheddar (Gruyere vagy Comte)
4 gerezd préselt fokhagyma
2 nagyobb mogyoróhagyma, vagy egy közepes vöröshagyma (Erdélyben fehér hagyma), szeletelve
1 evőkanál vaj
1 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál prézli (zsemlemorzsa)
1/2 kiskanál só, frissen őrölt fekete bors
1 kiskanál provence-i fűszerkeverék
1 kiskanál paprikapehely

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Tisztísuk meg a fodros kelt, távolítsuk el a kemény szárát, mossuk meg a leveleket, és közepes lángon fonnyasszuk meg őket. Hideg víz alatt kissé hűtsük le, majd alaposan préseljük ki belőle a vizet, és aprítsuk fel. Közepes lángon hevítsünk fel egy evőkanálnyi olívaolajat, és pároljuk meg benne a hagymát. Hagyjuk kihűlni. Egy üvegtálban villával verjük fel a 3 tojást, majd keverjük össze a tejföllel  (tejszínnel), tejjel, reszelt sajttal és a fűszerekkel: só, bors, paprikapehely, provence-i fűszerkeverék.  Adjuk hozzá a préselt fokhagymát, a párolt kelt és hagymát. Vajazzunk ki egy piteformát (mivel csak alacsonyabb tarte formám van, ami quiche-hez nem használható, négyzet alakú jénai tálat/tűzálló üvegtálat használtam). Béleljük ki zsemlemorzsával (igazából friss kenyérből lenne igazi a zsemlemorzsa, de a bolti prézli megtakarít egy kis időt), öntsük bele a tölteléket, és süssük kb. 35-45 percig (üvegedényben hosszabb ideig - 50-55 percig), míg szép aranybarnára sül. Tálalás előtt hagyjuk hűlni egy negyed órát. Vegyes salátával isteni.

No comments:

Post a Comment