Sunday, April 15, 2012

Tonhalsaláta

Sok-sok évvel ezelőtt, amikor még naponta bejártam Pasadenából Los Angelesbe dolgozni, mielőtt még az SDI elköltözött volna a Wilshire Boulevardról Culver Citybe, az irodaház földszintjén lévő "deli"-ben vásároltam meg az ebédemet, ha aznap reggel nem volt időm tízórait csomagolni... És az bizony elég gyakran megesett, ugyanis tonhalas salátájuk annyira csábító volt, hogy bizony nem volt nehéz reggelente hanyagolni a szendvicspakolást. Utána évekig próbáltam rekonstruálni azt a bizonyos tonhalsalátát, persze sikertelenül: probálkoztam mindenféle ízesítéssel, különféle édes-savanyú uborkával, a mennyiségek, arányok változtatásával, hiába. Végül felismertem, hogy sosem fogom megtalálni azt a biznyos ízet, így hát eldöntöttem, megalkotom saját receptemet. George Costanza segítségével sikerült is: tőle hallottam ugyanis először, a Seinfeld sorozatban, hogy tárkonnyal is lehet a tonhalsalátát ízesíteni. Az én változatom még abban is különbözik az amerikai átlagos tonhalsalátáktól, hogy cseppet sem édes (az édes-savanyú uborka "relish" helyett egyszerű savanyú uborkát használok), és kihagyom a hagymát, különösen akkor, ha tudom, hogy másnapra is marad belőle.

Hozzávalók:
1 kis tonhalkonzerv
1 zellerszár, apróra vágva
2-3 savanyú uborka, apróra vágva
friss vagy szárított tárkony, ízlés szerint (én kb. 1 evőkanályni száraztárkonyt szoktam hozzáadni)
1-2 evőkanál majonéz
só, bors
1 mogyoróhagyma vagy 1/2 lilahagyma (székelyeknek: vöröshagyma) - fakultatív

Elkészítés:
Egy közepes üvegedényben villával nyomkodjuk szét a tonhalat, keverjük hozzá az apróra vágott zellerszárat és uborkát, ízesítsük tárkonnyal, sóval, borsóval, majd nagyon óvatosan adjuk hozzá a majonézet is úgy, hogy a saláta lehetőleg ne ússzon benne, de száraz se legyen.
Pirítóssal nagyon finom.



No comments:

Post a Comment