Tuesday, April 17, 2012

Gombás-spárgás hamis risotto

Csodaszép portobellókat vásároltunk a hétvégén kecskesajtos töltött gombához, de mivel a sütőm még mindig nem működik, a spárgás lazachoz fel nem használt spárgával készítettem belőle a tegnapi vacsorához "hamis" risottót. S bár azt hittem, a recept saját találmány lesz, gyors guglizással felfedeztem: receptek sokasága dicséri a gombás-spárgás risotto és/vagy pasta finomságát az interneten.

Mindenestere én a következő "hamis" risottót dobtam össze a maradékokból ("hamis" risotto, mert risottóhoz való rizsem épp nem volt, rizs alakú ún. orzo tésztám viszont igen).

Hozzávalók 4 személyre:
3 nagy portobello gomba vagy 0.5 kg csiperke
2 mogyoróhagyma
0,5 kg spárga (mivel maradékból főztem, most sajnos csak ennek fele került bele)
4 gerezd fokhagyma
8-10 aszalt paradicsom (következő alkalommal cseresznyeparadicsommal készítem)
1,5 bögre orzo pasta
2-2,5 bögre (50-65 dl) víz
fél bögre (10 dl) finom száraz fehérbor
1 kis csokor petrezselyem
1 evőkanál provence-i fűszerkeverék
1 tyúkhúsleveskocka (fakultatív)
frissen reszelt parmezán, ízlés szerinti mennyiség (én fél bögrényit használtam fel)
2 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát és fokhagymát egy evőkanál olajban nagyobb serpenyőben megpároljuk (2 perc), hozzáadjuk az egy centis kockákra vágott gombát és a provence-i fűszerkeveréket,  és addig sütjük, amíg a gomba megpuhul (kb 10 perc). Időközben egy másik serpenyőben felhevítünk egy kis olívaolajat, és magas lángon 5 perc alatt megpároljuk a 3-5 centis darabokra tördelt spárgát (vigyázzunk, hogy ne puhuljon meg teljesen, és a színe is maradjon szép élénkzöld). A sült gombához hozzáadjuk a csíkokra vágott aszalt paradicsomot és a tésztát (székelyéknél laskát), egy percig víz nélkül pároljuk, majd hozzáadjuk a vizet és a bort, felforraljuk, a leveskockával ízesítjük, és födetlenül addig főzzük, amíg a pasta elkészül, és a vizet teljesen magába szívta (7-8 perc). Szükség esetén adjunk még hozzá vizet. Ha kész a tészta, kavarjuk hozzá a spárgát és a reszelt parmezánt, ízesítsük apróra vágott petrezselyemmel, és máris tálalhatjk. Zöld salátával főfogás, sült hús mellé körítésként is elképzelhető.

No comments:

Post a Comment