Monday, April 30, 2012

Grillezett csirkemell karamellizált gyöngyhagymával

Ínycsiklandó receptet láttam az amerikai Kaja TV (Food Network) honlapján zöldségek karamellizálásáról, és nem bírtam ellenállni, hogy gyöngyhagymával ki ne próbáljam. Hétvégi bevásárláskor hozzá is adtam hát a listához egy fél kiló gyöngyhagymát, amit vasárnap vacsorára el is készítettem grillezett csirkemellel, krumplipürével és zöldsalátával. A hagyma pucolása kissé sok időt vett (volna) fel, szegény Péter vállalta is a sziszifuszi munkát, de az internet szerencsére (újra) a segítségemre sietett: megtudtam, hogy elég héjában 2-3 percet főzni a hagymát, és könnyebb lesz a hámozása. Így is volt, de ennek ellenére is úgy döntöttem, hogy legközelebb mirelitet használok: jó kis időt és vesződést megtakarítok vele.

A FN receptjét végül nem tartottam szentül be, megvariáltam más, természetesen az interneten talált receptekkel, a hozzávalók mennyiségét pedig meglehetősen kreatívan kezeltem. Egyszerűen így jártam el: serpenyőben közepes lángon felforrósítottam két evőkanál vajat és egy evőkanál barna cukrot. Amikor a cukor elolvadt, és a vaj felhabzott, hozzáadtam az előfözött és megtisztított gyöngyhagymákat, 150 ml száraz fehér bort és három evőkanálnyi balzsamecetet, majd addig főztem, amíg a leve szirupossá nem vált, és jól meg nem vastagodott (3-5 perc).

Grillezett, natúr csirkemellel, krumplipürével és mézes-balzsamecetes öntettel meglocsolt zöldsalátátval tálaltam. Nagyon finom lett, de következő alkalommal kihagyom a cukrot, ugyanis azt hiszem, a balzsamecet mellett nem igényel más édesítőt.

No comments:

Post a Comment