Monday, April 16, 2012

Tárkonyos zölbableves

A múlt heti kemény kaják után diétásabb hét következik. Nem lesz tehát semmilyen hús a menün, csak hal, gombás pasta, tehéntúrós puliszka (málé), ricotta salatás pasta, és természetesen egyik kedvenc levesem, a tárkonyos zöldbableves, aminek eredeti receptjét itt fedeztem fel pár éve: http://www.szantal.hu/index.php?link=news%2Fnews.php&parentid=249&topic=6

Persze jó (vagy rossz) szokásom szerint módosítottam a recepten. Elsősorban kimaradt a rántás, azt nálam mindig tejes, tejföles vagy ezúttal kefíres habarás (ereszték) helyettesíti. Másodsorban a levesbe kerül egy kis sárgarépa (nálunkfelé murok) is. És mivel most még csak bele sem pillantottam a szamárvezetőbe, kimaradt a cukor (de a jövőben ezt korrigáljuk).

Természetesen az adagok is különböznek, mivel nálunk egy levesnek 4 napig ki kell tartania.

Hozzávalók:
60-80 dkg zöldbab (friss vagy fagyasztott, én frisset használok)
4-5 közepes sárgarépa
1 mogyoróhagyma, vagy egy kisebb vöröshagyma (Erdélyben fehér), apróra vágva
5-6 érett paradicsom... de mivel a paradicsomnak most nincs idénye,vágottparadicsom-konzervet (400 g) használtam, plusz egy nagy paradicsomot is felkockáztam.
4-5 gerezd fokhagyma
1 liter húsleveslé, plusz egy húsleveskocka
1 csokor friss tárkony, vagy egy evőkanál szárított tárkony (v. ecetben eltett tárkony)
2 csésze (4 dl) kefír
csipetnyi cukor (amit én most kifelejtettem)
só, bors
1 evőkanál napraforgóolaj

Elkészítése:
Tisztítsuk meg a zöldbabot, és tördeljük darabokra, vágjuk karikára a a sárgarépát, kockára a paradicsomot (előbb húzzuk le a bőrét). Egy levesfazékban melegítsük fel az olajat, közepes lángon pár percig pároljuk a hagymát, adjuk hozzá a zöldbabot és a sárgarépát, 1 dl vízzel pároljuk a zöldségeket 10 percig. Közben forraljunk fel 1 liter vizet, azt a húslével együtt adjuk hozzá a zöldségekhez. Nagy lángon forraljuk fel, tegyük bele a leveskockát is, majd közepes lángon főzzük kb. 20 percig. Amikor a zöldségek megpuhulnak, adjuk hozzá a paradicsomkonzervet és/vagy paradicsomot, és főzzük további 5 percig. A lisztből a kefírrel készítsünk habarást, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát, majd keverjük bele (a tűzről lehúzott) levesbe. Forraljuk újra fel, ízesítsük cukorral, sóval (ha még szükséges), borssal és a tárkonnyal. Vegetariánus változathoz a tyúkhúslé és tyúkhúslevekocka helyett használjunk zöldségleves kockát (lét).

No comments:

Post a Comment