Sunday, November 4, 2012

Marcipán


Augusztus végén ezzel a finomsággal várt minket haza legkedvesebb anyósom.
Az igazat megvallva és durva eufemizmussal élve ki nem állhatom az üzleti  marcipánt, de ez a házi változata első kóstolásra függőséget váltott ki belőlem.
A receptet azonnal le kellett jegyeznem, és most átírom ide is, ha netán a füzetlap, melyre lejegyeztem, elkallódna.

Hozzávalók:
1. krémhez:
25 dkg őrölt mandula (vagy dió vagy földi mogyoró - én ezúttal dió és mandula keverékét használtam, fele-fele arányban)
25 dkg cukor
1 tojás fehérje
2 evőkanál kakaó
mandula- és rumeszenc - 5 csepp eszenc 2 kanál meggylikőrben vagy alkoholban. Mivel rumeszencet nem találtam, és meggylikőröm sem volt, 1-1 kávéskanál vanília- és mandulaeszencet oldottam fel 2 kanál vízben.

2. krémhez:
15 dkg porcukor
10 dkg vaj
3 tojássárgája
1 tasak vaníliacukor


Elkészítés:
1.Az alapanyagokat összemorzsoljuk, folpack háztartási fóliára nedves kézzel négyszög alakban kiterítjük, fakanállal kb. 1 centi vastagságú lappá formázzuk.

2. A 3 tojássárgáját lobogó vízbe dobjuk. Fövés után a tojássárgákat hideg vízzel átmossuk (ezt a lépést bevallom, kifelejtettem), a maradék fehérjét lehámozzuk róluk, majd villával szétmorzsoljuk. A tojássárgáját, vajat, vaníliacukrot, porcukort kézi mixerrel összedolgozzuk, a krémet a mandula/diólapra kenjük, majd a fólia segítségével feltekerjük. 12-24 órára a hűtőbe tesszük, és kész is a marcipán. 

Megjegyzés: a cukormennyiséget következőkor csökkenteni fogom, a tekercset meg az "illesztéssel" alul tárolom, így a tetjén nem éktelenkedik mad csúnya fehér maszat.

No comments:

Post a Comment